Więcej informacji: info@prestigeconferences.pl
SZKOLENIE ONLINE
KOSZT UDZIAŁU 1 OSOBY
1590 zł + 23% vat do 18 czerwca 2025
1690 zł + 23% vat po 18 czerwca 2025
Rozporządzenie DORA weszło w życie 17 stycznia 2025 roku i spowodowało sporo namieszania na rynku finansowym – nie tylko w zakresie zwiększonych środków bezpieczeństwa, ale nawet tak podstawowego wymogu, jak tworzenie i utrzymywanie rejestru ustaleń umownych z wszystkimi dostawcami ICT.
Niestety, nie jest to tylko formalny, „pusty” obowiązek, ale niosący za sobą spore implikacje. Na jego podstawie, nadzorcy europejscy wyznaczać będą kluczowych dostawców ICT na terenie Unii Europejskiej i w konsekwencji, obejmować ich nadzorem. Ale aby tego dokonać, nadzorcy krajowi muszą zebrać kompletny i rzetelny rejestr od każdego podmiotu finansowego objętego regulacją DORA. Dodatkowo, rejestr ten musi być regularnie dostarczany do macierzystych organów nadzoru, wedle ściśle ustalonego formatu.
Pierwsze takie raportowanie miało miejsce w kwietniu 2025 roku i było sporym wyzwaniem.
Jak podejść do tworzenia rejestru? Jak wyznaczyć dostawców ICT, którzy powinni być nim objęci? Jaka jest struktura rejestru i wzajemne zależności? Jakie problemy walidacyjne mogą czekać podmioty przy jego wypełnianiu? Na te i na wszystkie pytania odpowiadać będzie szkolenie, poświęcone aspektom teoretycznym i praktycznym jego tworzenia i utrzymania.