Zgodnie z uchwalonym przez Sejm projektem zmian Kodeksu Spółek Handlowych sprawozdanie rady nadzorczej każdej spółki akcyjnej będzie musiało zawierać co najmniej „ocenę sytuacji spółki, z uwzględnieniem adekwatności i skuteczności stosowanych w spółce systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, zapewniania zgodności działalności z normami lub mającymi zastosowanie praktykami oraz audytu wewnętrznego”. Niniejsze szkolenia ma na celu wskazanie najlepszych dobrych praktyk i standardowych modeli powyższych funkcji i systemów wewnętrznych oraz zasad ich oceny przez radę nadzorczą, jej komitety oraz zarząd spółki.
Szkolenie dedykowane dla członków rad nadzorczych, komitetów audytu i ryzyka, członków zarządu, pracowników departamentów prawnych, compliance, zarządzania ryzykiem, kontroli wewnętrznej, audytu wewnętrznego spółek akcyjnych z wysoko regulowanego sektora finansowego (banki, domy maklerskie, zakłady ubezpieczeń).
Więcej informacji: info@prestigeconferences.pl
KOSZT UDZIAŁU 1 OSOBY
1390 ZŁ +23% VAT do 13 marca 2023
1590 ZŁ +23% VAT po 13 marca 2023
Plan szkolenia
- System(y) kontroli wewnętrznej
- modele systemu kontroli wewnętrznej (COSO, Rekomendacja H, trzy linie obrony, kontrola funkcjonalna),
- system kontroli wewnętrznej w banku,
- system kontroli wewnętrznej w domu maklerskim,
- system kontroli wewnętrznej w zakładzie ubezpieczeń,
- zasady oceny adekwatności i skuteczności systemów kontroli wewnętrznej
- Zarządzanie ryzykiem
- modele zarządzania ryzykiem (COSO-ERM, COBIT, ISO, Rekomendacja Z),
- zarządzanie ryzykiem w banku,
- zarządzanie ryzykiem w domu maklerskim
- zarządzanie ryzykiem w zakładzie ubezpieczeń
- zasady oceny adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem
- Compliance
- modele compliance (COSO-Compliance, ISO, Rekomendacja H),
- compliance w bankach,
- compliance w domach maklerskich,
- compliance w zakładach ubezpieczeń,
- zasady oceny adekwatności i skuteczności compliance
- Audyt wewnętrzny
- modele audytu wewnętrznego (IIA, Rekomendacja H),
- audyt wewnętrzny w banku,
- audyt wewnętrzny w domu maklerskim,
- audyt wewnętrzny w zakładzie ubezpieczeń,
- zasady oceny adekwatności i skuteczności audytu wewnętrznego.
Szkoleniowiec
DR ŁUKASZ CICHY
jest radcą prawnym, obecnie prowadzi własną kancelarię radcowską w Warszawie.
Specjalizuje się w zagadnieniach corporate governance, kontroli wewnętrznej, compliance, audytu wewnętrzne-go, zarządzania ryzykiem, polityki wynagrodzeń i whistleblowingu. Przed rozpoczęciem własnej działalności pracował m.in w Departamencie Inspekcji Bankowych, Instytucji Płatniczych i Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. W UKNF był odpowiedzialny za obszar zarządzania bankiem.
Uczestniczył w licznych pracach legislacyjnych związanych m.in. z implementacją dyrektywy CRD IV m.in rozporządzeniem MFiR zastępującym uchwałę 258/2011 KNF, opracowaniem Zasad Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych KNF, a także pracach konsultacyjnych dotyczących Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW. Bral udział w pracach związanych z obszarem metodologii BION obszarze zarządzania oraz Rekomendacjami H KNF
i Rekomendacją Z KNF.
Jest autorem wielu artykułów i opracowań, w tym m.in. broszury UKNF „Funkcja compliance w bankach” oraz „Whistleblowing w bankach”. Jest doświadczonym i cenionym szkoleniowcem mającym na swoim koncie liczne szkolenia i seminaria dla słuchaczy z sektora finansowego. Współpracował ze Stowarzyszeniem Compliance Polska, Instytutem Compliance, Instytutem Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, Polskim Instytutem Dyrektorów, Stowarzyszeniem Zarządzania Ryzykiem Polrisk. W 2017 r. został nagrodzony wyróżnieniem przez Stowarzyszenie Compliance Polska za działanie na rzecz rozwoju i podnoszenia standardów compliance. Ukończył podyplomowe studia z zakresu zarządzania ryzykiem w instytucjach finansowych w Szkole Głównej Handlowej i studia doktoranckie na WPIA UW.